Detaljegraden, materialer og 300 mandetimer giver en hæftig pris

Ferrari´s 296 GTS, der blev lanceret sidste år som en åben version af 296 GTB med en hybrid V6-motor. Med en startpris, i USA, på cirka $350.000 vil den, for mange af os, bare være en drøm. Heldigvis er der nu en mere overkommelig version af superbilen, der stadig har den samme ekstraordinære kvalitet. Mød Amalgam Collection’s Ferrari 296 GTS model i skala 1:8 med et prismærke på $14.750, hvilket er lige under 100.000 DKK.

Selvom dette er mange penge for en skalamodel, er det ikke bare en legetøjsbil. Det, du ser i galleriet nedenfor, og du ville blive tilgivet for at forveksle den med den ægte vare, er en super detaljeret skaleret replika af den originale bil. Amalgam har brugt over 3.000 mandetimer på at udvikle modellen ved hjælp af superbilens originale CAD-designs, lakfarver og materiale specifikationer leveret af den italienske producent. Hver af de planlagte 199 enheder vil tage cirka 300 timer at bygge og består af tusindvis af fint konstruerede og producerede dele, herunder CNC-bearbejdede metaldele.

Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS

 

 

 

 

 

 

Og det stopper ikke her. Efter færdiggørelsen af ​​skalamodellen blev den sendt tilbage til Ferrari til grundig inspektion. Virksomhedens ingeniører og designere tjekkede hver millimeter af modellen for at sikre fuldstændig nøjagtighed. Bilen er over 57 centimeter lang, og hver enhed er håndsamlet af Amalgams team.

Dette er ikke Amalgams eneste nyudstillede Ferrari skala model. Tidligere på måneden debuterede virksomheden også sin skalamodel i størrelse 1:8 af Purosangue. Skalamodellen står til en pris på mindst $15.995 (108.000 DKK). Dette er dog prisen for grundmodellen. Ønskes det selv at specificere ​​lakfarve, interiørfarve og hjul vil prisen stige til $20.795 (140.700 DKK). De samme muligheder kan også tilføjes til modellen af Ferrari 296 GTS.

Selvom denne skalamodel er dyr, kommer den slet ikke tæt på prisen på den rigtige superbil. Ferrari ønsker cirka $350.000 før lokale skatter for den åbne 296 GTS, hvilket gør den mere end 20 gange dyrere end Amalgams model.