Vi tog til dette års Danmarks Hurtigste Bil – men hvor var alle folk henne?

Der var engang, hvor DHB var proppet til randen. Den gang, hvor hvis du så den samme bil på 402-meter banen flere gange på én dag – så havde det været en god dag. Det var den gang, at der var proppet med boder og der blev handlet på livet løs. Den gang, hvor drifting var stort og eftertragtet og de mange biler til DFB stillede op for at dyste mod hinanden, om titlen som Danmarks Flotteste Bil. De tider er ovre. Nu er DHB mere en drengerøvsfest for jyder på sofa-biler og gammel dance musik fra år 2000, end det er ræs og biler som den gang.

Sådan kan dette års DHB måske i virkeligheden beskrives, og tanken om der overhovedet er mere tilbage og det burde ændre navn og koncept, vendte desværre tilbage igen og igen.

Hård kritik

DHB står for Danmark Hurtigste Bil, som mange læsere garanteret allerede ved.

Før i tiden blev denne årlige begivenhed holdt på Flyvestation Vandel, men lokaliteten er blevet flyttet til Padborg Park de sidste par år. Er det mon dette, som afholder folk fra og komme eller er konceptet bare blevet kedeligt? Vi savnede ihvertfald lidt tilskuere til arrangementet.

Det fik hård kritik i starten, men sidste år lød det til på de fleste, at DHB var begyndt at blive nogenlunde igen. Derfor dragede vi afsted til Jylland, for at se nærmere på det, da vi ikke havde været der, siden det forlod Vandel.

Hvor man før i tiden var heldig hvis man fik en plads på tribunerne i gamle dage, var der nu mere end rigeligt plads alle stederne. Måske kom vi bare på de forkerte tidspunkter, men det var klart vores indtryk, at der nærmest var flere udstillere med vedhæng, end der var reelle folk til at se på det.

Vi savner det gamle DHB

Måske skal man bare slet ikke sammenligne det nuværende DHB, med hvad det var. Folk går efterhånden mere op i at drikke bajere, og cruise rundt på pladsen med deres hjemmebygget scooter sofaer, end de bygger biler og kommer og viser dem frem. Vi savnede ihvertfald lidt mere fokus på det som vi kom for, nemlig bilerne. Men man skal nok se arrangementet lidt mere som en slags drengerøvs fest nu, fremfor det bilshow det engang var.

Der var dog nogle fede biler, der alligevel havde fundet vej til dette års DHB.

Der var godt gang i drift banen, og brænderpladsen det meste af dagen. 201-meter dragbanen virkede dog til at mangle deltagere. Det var ihvertfald en svær opgave for speakeren og holde liv i publikum, da der hele tiden manglede biler til start på banen så ventetiden gik hen og blev en smule akavet.

Ærgerligt at et arrangement som dette ikke er mere succesfuldt, end det er, da konceptet med biler, øl og piger jo i bund og grund er genialt. Det mangler bare noget stil og noget klasse i vores optik.

Der manglede også lidt et sted hvor gæsterne kunne vaske sin bil, og stille den til udstilling. Tilskuerbilerne var bare henkastet til camping området, hvilket var lidt ærgerligt, da det faktisk var her vi fandt nogle af de fineste biler.

Alt i alt er DHB blevet en smule kedeligt, det savner noget sjæl og deltagere. Måske man skal overveje og lave lidt om på arrangementet, for der er bestemt muligheder. Monster Energy bød dog på gratis mad om lørdagen, der betød helstegt pattegris med tilbehør. Så vi kan ikke KUN brokke os over dette års DHB.

Her kan du se det sidste nye fra Danmarks Hurtigste Bil 2018.

DHB 2018: 201-Meter ræs

[nggallery id=808]

DHB 2018: Andre biler og stemning

[nggallery id=809]

DHB 2018: Babes og tøser

[nggallery id=810]

DHB 2018: Drift

[nggallery id=811]

DHB 2018: Pitten

[nggallery id=812]

DHB 2018: Telte og trash

[nggallery id=813]