Den Californiske bilproducent Czinger Vehicles Inc. afslørede sin første hyperbil tilbage i begyndelsen af 2020. De introducerede den fantastiske 21C med tandem-siddepladser vaske ægte hyperbil-performance. Virksomheden har arbejdet med at forfine modellen siden da, og nu har de annonceret bilens produktionsspecifikation.

Bilen har modtaget en håndfuld opgraderinger i forhold til den model, der blev vist sidste år. Opgraderingerne omfatter en højere tophastighed, en bredere hjulafstand og andre ændringer, der yderligere forbedrer bilens evne til at sende hestekræfterne til asfalten.

Czinger 21C

Ifølge Czinger måler bilen nu 2.050 millimeter i bredde. Effekten kommer fra et hybridsystem, der matcher to elektriske motorer med firmaets egen dobbelt-turboladet 2,88-liters “flat plane crank” V8.

De to elektriske motorer hver driver hver deres forhjul mens forbrændingsmotorens effekt er fordelt på baghjulene. Den samlede effekt er 1250 hk, hvilket er rigeligt når man tænker på, at bilen har en tørvægt på 1.240 kg. Kombinationen giver bilen fremragende præstationstal.

Czinger 21C matcher den nye Rimac´s accelerationstid

21C skyder fra 0 til 100 kilometer i timen på 1,9 sekunder, hvilket er hurtigere end Rimac Nevera. Det tager 21C 13,8 sekunder at nå 300 km/t og 21,3 sekunder at ramme 400 km/t. Tophastigheden er endda blevet hævet.

Oprindeligt skulle den have været 423 km/t men den er nu blevet hævet til 452 km/t, hvilket kan opnås i bilens “vmax-konfiguration.” Bilen kan gennemføre den kvarte mil på bare 8,1 sekunder. Dog angiver producenten ikke ved hvilken hastighed 21C krydser linjen ved.

Planlægger allerede update med +100 hk

Producenten nævner, at der senere vil komme en opgradering på 100 hk, hvilket hæver den samlede effekt til 1.350 hk. Virksomheden håndterer den enorme effekt gennem en ultralet syv-trins automatiseret manuel gearkasse.

Selvom bilen bestemt reklamerer for sit vanvittige output, er den faktisk designet til at være miljøvenlig eller så venlig som en bil med 1350 hk kan være.

Czinger har designet motoren til at køre på en række forskellige brændstoftyper, herunder kulstofgenanvendt methanol og andre e-brændstoffer, så 21C kan fungere som nul-emissions køretøj. Firmaet planlægger at producere 80 eksemplarer af den nye hybrid-hyperbil.

[g-gallery gid=”141957″]