Med ‘alt-i-en’-bilen menes der naturligvis at IONIQ igen kan fåes både som hybrid, plug-in hybrid og ren el. Præcis som den forrige. Priserne på denne nye faceliftede model starter fra 259.995 kr. for de to hybridmodeller. Modellem med ren el der kommer til Danmark i november forventes at koste 10.000 kr. mere. Begge biler starter med et højt standardustyrsniveau.
Allerede fra standardudgaven, Trend, er IONIQ plug-in hybrid på sikkerhedsfronten bl.a. blevet opgraderet med aut. nødbremse, der har cyklist- og fodgængergenkendelse samt adaptiv fartpilot med Stop og Go-funktion. Som den første model fra Hyundai får IONIQ eCall. Med eCall ringer bilen selv til alarmcentralen, hvis der sker en ulykke – og oplyse om, hvor køretøjet befinder sig, selv når passagererne ikke ved eller ikke er i stand til at forklare, hvor de er.
Dette er bare en del af standardudstyret, samt en ny styrefunktion, hvor man med såkaldte paddles på rattet selv kan bestemme, hvor meget bilen skal motorbremse – og dermed oplade batteriet under nedbremsning.
Dertil kan nævnes bakkamera, Bluetooth, klimaanlæg, varme i forsæder og rat, LED kørelys, P-sensor både i for og bag samt Apple CarPlay.
Premium-modellen af IONIQ plug-in hybrid har desuden ventilationskanaler i 2. sæderække, 7” supervision cluster, Smart Key, LED forlygter, blindvinkel-sensor samt Lane Following Assist.
IONIQ plug-in hybrid vil som den tidligere model have et batteri på 8,9 kW og en systemeffekt på 141 hk. Rækkevidden på ren el er 52 km efter WLTP-normen. Med kun 26 gram CO2 har bilen så lavt et forbrug, at man betaler laveste ejerafgift på kun 330 kr. halvårligt.
IONIQ electric
Senere på året kommer en faceliftet udgave af IONIQ electric til en startpris på 269.995 kr. for en Trend-udstyrsvariant.
Batteripakken på den faceliftede IONIQ full electric er øget fra 28 kW til 38,3 kW, og effekten er hævet, så elmotoren nu yder 136 hk mod de tidligere 120 hk. Samtidig er rækkevidden steget til 311 km efter den nye, mere retvisende WLTP-norm, som er en forbedring på omkring 35% i forhold til den nuværende.
Når det gælder opladning, vokser kapaciteten fra 6,6 kW til 7,2 kW. IONIQ electric er nemlig udstyret med en kraftigere on-board lader, hvilket betyder, at det nu er muligt, at kan lade hurtigere op hjemme. Med en 100 kW hurtigladestation vil man kunne oplade IONIQ electric fra 0-80 procent på 54 minutter.
Som på alle andre Hyundai-personbiler leveres IONIQ med 5 års garanti uden kilometerbegrænsning. Dertil 8 års garanti på batteri eller 200.000 km.