Koenigsegg tager bogstavelig tilgang til idéen om nøgen kulfiber
Det er omkring halvandet år siden at svenske Koenigsegg solgte samtlige 80 Regera’er inden de overhovedet blev bygget. Vi har set nogle ekstremt farverige eksemplarer af firmaets hybrid-hyperbil. Det seneste eksemplar er lidt anderledes.
Bilen er blevet leveret til ejeren i Schweiz og er, ifølge Koenigsegg, den første bil med firmaets KNC finish. KNC står for “Koenigsegg Naked Carbon” og hentyder til den komplet nøgne kulfiber, der udgør de smukt skulpterede paneler. Koenigsegg har endda brugt tid på at fjerne epoxylaget, som tilføjes inden kulfiberpanelerne bages. Dette gøres ved polering, i hånden, og tager adskillelige mandetimer, da bare en lille fejl kan resultere i et ødelagt panel.
Det virker måske lidt upraktisk at bruge så mange ekstra mandetimer og resourcer, men der er faktisk fordele ved den nøgne finish. Manglen af lakering har skåret 20 kilo af vægten og Koenigsegg siger at den nøgne kulfiber er mindre tilbøjelig til at blive ridset.
[nggallery id=986]