Hyundai: Asiatisk performance-brand bekræftet

mulighed

Det budgetorienterede blik forsvinder

Indtil videre har det for asiatiske Hyundai primært været familierne, der ønskede en god, stabil og økonomisk bil, der har været fokus på, men nu lader det efter sigende til, at de dropper dette budgetorienterede blik på det hele. En performance-afdeling/brand hos producenten er nemlig i tankerne, fuldstændig som vi eksempelvis har set hos Nissan med deres Nismo-afdeling. Nu er det de yngre bilister, der skal fokuseres på.

 

Og de er allerede godt på vej, eftersom de tilbage i maj offentliggjorde deres entré i WRC (World Rally Championship, red.) med en firehjulstrukket turboladet Hyundai i20, men det er ikke ligefrem definitionen på en bil, der må køre på vejene. De er klar over det, og det er  derfor, at de efterfølgende vil fokusere på denne performance-afdeling. En afdeling, som kan optimere deres “normale” modeller, så de ikke nødvendigvis er så familieagtige og økonomiske, men så de forholder sig bedre til de unges smag.

 

Hyundais performance-afdeling starter formentlig i starten i 2015, hvor de ligeledes fremviser en ny i20-model.