Med en pris lige under 3 millioner dollars, er Bugatti Chiron stadig en af de dyreste nye biler i dag. Over 250 eksemplare er allerede blevet bygget siden premieren og 250 kunder går stadig og venter på det ultimative køretøj fra VW. Men selv med omkring 9,5 milliarder kroner tjent på modellen, er der blevet skåret ind til benet hos Bugatti.
Der var tidligere snakke om at Bugatti planlage at producere en “billigere” model med større fokus på komfort og praktikalitet. Om bilen vil ligne conceptbilen Galibier, som kan ses i galleriet, vides ikke. Modellen vil endda have to bagsæder med plads til voksne. Drivlinjen vil være elektrisk, og kørehøjden vil være højere. Bugatti har dog slået fast, at modellen ikke vil være en SUV.
Desværre har VW, der ejer Bugatti valgt at prioritere likviditet for at komme gennem den svære tid i kølvandet på COVID-19 pandemien. Derfor er det førnævnte projekt blevet sat på pause. Firmaets formand Stephan Winkelmann har i et interview med Automotive News Europe udtalt: “For the time being, we need to put this issue aside. Given the prevailing economic conditions, our utmost priority is on liquidity.”
Hvis Bugatti ender med at få endnu en model på programmet vil VW Group være nødt til at investere en større sum i datterselskabet. Pengene er nødvendige for at kunne øge produktionen fra 100 til op til 900 biler om året. Det vil dog ikke være helt ved siden af at sige at en Bugatti til fire mennesker nok kunne komme til at koste 500.000 til 1.000.000 euro (før skat).
[g-gallery gid=”138050”]