fbpx

Maserati MC20 går forrest med treforken

En meget anderledes Maserati


Notice: Undefined variable: post in /home/prostree/public_html/wp-content/plugins/global-gallery/shortcodes/gallery.php on line 297

Notice: Trying to get property 'ID' of non-object in /home/prostree/public_html/wp-content/plugins/global-gallery/shortcodes/gallery.php on line 297

Med accelarationstid på 2,9 sekunder og tophastighed på 323 km/t er MC20 en seriøs debutant på superbilmarkedet

Vi spidsede alle ører da Maserati viste os konceptbilen, Alfieri, tilbage i 2014. Firmaet lovede på dette tidspunkt at en produktionsklar version af bilen var lige på trapperne. Nu skriver vi 2020, og man kan ikke ligefrem sige at den nye bil, fra det italienske firma, ligner det smukke concept, som vi så for seks år siden. Det der mindede mere om et GT-layout er blevet erstattet af et klart mere sporty superbilslook. Det kommer selvfølgelig til udtryk, da motoren ligger i midten af bilen. MC20 har en yderst kraftfuld V6 monteret bag sæderne men foran baghjulene. Bilen kan også fås som en 100% elbil til dem der ønsker et mere fremtidigt driv-system med minimalt lydspor.

Helt ny motor med eget kælenavn

Vi er dog mere interesseret i den førnævnte V6 der har fået kælenavnet “Nettuno” som er italiensk for Neptun. Motoren har en slagvolumen på 3 liter og er udstyret med to turboladere. Ydelsen er 621 hk 729 Nm, hvilket sendes gennem en 8-trins dobbeltkoblingsgearkasse. MC20 kan accelerere fra 0 til 100 km/t på bare 2,9 sekunder og har en tophastighed på 323 km/t. De mange hestekræfter er bl.a udvundet med en F1-teknologi kaldet ‘pre-chamber combustion’. Takket være den lette kulfiber monocoque er vægten blevet holdt nede. Den samlede vægt er omkring 1500 kg, hvilket giver MC20 et vægt/kraft-forhold på 2,3 kg/hk, hvilket er næsten det samme som en Lamborghini Aventador.

LÆS OGSÅ:
Brabus 800 er en Mercedes-AMG E63 S med større muskler

Læs også: Novitec Maserati Levante Esteso V2 er et monster af en SUV

MC20 vil have fire forskellige køreindstillinger: “Wet”, “GT”, “Sport” og “Corsa” som kan vælges ved at bruge drejeknappen i midterkonsolen. Her kan man også indstille bilen i “ESC Off”, som helt slukker for traction kontrollen. Hver indstilling ændrer på parametrer som styringsfølelsen, speederens sensitivitet, hårdheden af affjedringen og bilens frihøjde.
De samme funktioner kan selvfølgelig også findes i den elektriske version. Maserati har ikke frigivet information omkring størrelsen på batteri-pakken, men de lover dog en 0-100-tid på 2,8 sekunder, en topfart på 310 km/t og en rækkevidde på 323 km.

Opdateret interiørdesign

Indenvendigt er der ikke meget andet en treforken i midten af rattet, der giver en idé om at det er en Maserati man sidder i, da MC20 har et helt nyt design. Der er detaljer og trimdele i kulfiber. Interiøret er beklædt med Alcantara og læder med blå syninger. Fra den 10.3-tommer touchskærm kan Maserati´s nye styresystem, Maserati Intelligent Assistant (MIA).

LÆS OGSÅ:
PÅ TUR: Vi besøger MY GARAGE i Vejle

Prisen på Maserati MC20 starter på $210000 i USA når bilen rammer markedet.

GÅ IKKE GLIP AF DE NÆSTE HISTORIER

Undgå at gå glip af de næste fede tunings nyheder!

Vi spammer ikke! Læs vores privatlivspolitik hvis du vil vide mere.

Via
motor1.com
Kilde
Maserati

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back to top button

Vi har begrænset din adgang

Pro-Street.dk drives af 100% frivillige kræfter, og ønsker derfor at vise dig en begrænset mængde af reklamer. Det gør vi for, at kunne skabe en minimal indtjening, som gør, at vi kan fortsætte vores arbejde med dette website. Derfor beder vi dig slå din Ad-blocker fra. Det håber vi giver mening for dig.