fbpx

G-Power giver M340i flere hestekræfter end en M3

Det højeste tuningstadie kan hæve ydelsen til 510 hk

Hvis man ikke kan købe en M3-Touring, så må man jo bare tune sig til sin egen

Som standard producerer den 3.0-liters turbo-motor i BMW M340i  xDrive 382 hestekræfter og 500 Nm. Effekten bliver sendt gennem bilens automatiske gearkasse og firehjulstræk. Det resulterer i en accelerationstid fra 0 til 100 km/t på 4,4 sekunder. De fleste vil mene at det er ret fornuftige tal, men det mener folkene hos G-Power at der godt kan pyntes lidt på.

Hvad nu hvis man gerne vil have hestekræfter som en rigtig M-model, men man samtidig gerne vil have en BMW Touring model? Det har ikke været muligt at købe en M-Touring model siden BMW valgte at lægge deres vanvittige 5,0-liters V10 ned i motorrummet på en E60 5-serie tilbage i 2007. Men hvis man ikke kan købe en M3-Touring, så må man bare bygge en selv. Og her kan G-power hjælpe.

Læs også: Lumma Design BMW CLR X7

De tre stadier

Basistunings pakken fra det tyske tuningshus hedder GP-420 og hæver ydelsen fra motoren til 420 hk og 600 Nm. De ekstra 38 hk og 100 Nm er fundet udelukkende ved at opdatere R6-motorens ECU. Allerede her ligger ydelsen tæt på en F80 M3 ift. hestekræfter og momentet er faktisk 50 Nm højere.

LÆS OGSÅ:
AFSLØRING: Omfattende snyd med førerkort

Ønskes der mere, kan GP-470 pakken måske friste. Ovenpå opdateringen af ECU’en følger der et udstødningssystem af rustfrit stål og ny sportkatalysator med i købet. Det hæver ydelsen til 470 hk og 650 Nm. Det er nok til at give F80 M3 Competition ejere lang næse når højrefoden trædes i bund.

Den mest omfattende tuningspakke er den såkaldte GP-510 pakke. Med udstyret fra GP-420 og GP-470 bliver der tilføjet en ny størrer turbo under motorhjelmen, der giver en samlet ydelse på hele 510 hk og 690 Nm. Nok til at gøre livet surt for dem bag rattet af en Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. For 495 € kan G-Power overtales til at fjerne bilens elektroniske begrænser så topfarten hæves til 330 km/t.

Priser

Ved installation af GP-420 pakken sænkes accelerationstiden med 0,4 sekunder, så det nu tager 4,0 sekunder. Med GP-470 pakken sænkes tallet yderligere med 0,2 til 3,8 sekunder og vælges GP-510 pakken er tiden 3,7 sekunder. Priserne på tuningspakkerne er hhv 1.695 €,  8.172 € og 12.017 €.

LÆS OGSÅ:
Galleri: Til veteran- og klassisk biltræf på Amager, 24-06-2020

GÅ IKKE GLIP AF DE NÆSTE HISTORIER

Undgå at gå glip af de næste fede tunings nyheder!

Vi spammer ikke! Læs vores privatlivspolitik hvis du vil vide mere.

Via
G-Power
Kilde
Motor1.com

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back to top button

Vi har begrænset din adgang

Pro-Street.dk drives af 100% frivillige kræfter, og ønsker derfor at vise dig en begrænset mængde af reklamer. Det gør vi for, at kunne skabe en minimal indtjening, som gør, at vi kan fortsætte vores arbejde med dette website. Derfor beder vi dig slå din Ad-blocker fra. Det håber vi giver mening for dig.