fbpx

Peugeot 508 får skarpere klør i ny PSE version

Den stærkeste løve i hulen


Notice: Undefined variable: post in /home/prostree/public_html/wp-content/plugins/global-gallery/shortcodes/gallery.php on line 297

Notice: Trying to get property 'ID' of non-object in /home/prostree/public_html/wp-content/plugins/global-gallery/shortcodes/gallery.php on line 297

Ved brug af nyt hybridsystem har Peugeot bygget deres mes kraftfulde model til dato

Med et ønske om at være tilbage på det amerikanske marked i 2023, skal Peugeot til at pifte deres modelprogram en smule op. Det kommer derfor ikke som en overraskelse at en mere kraftfuld version af familievognen 508 er blevet lanceret.

Vi så faktisk bilen i konceptform tilbage i februar 2019 under navnet “Concept 508 Peugeot Sport Engineered”. Nu er den produktionsklare version her og den kan fås som både sedan og stationcar.

Elektricitet og benzin i harmoni

De to modeller kommer med et pug-in hybridsystem bestående af en turboladet 1,6-liters R4 motor med 197 hk og 300 Nm. På forakslen er monteret en elmotor, der leverer 109 hk og 320 Nm. Motoren på bagakslen yder 111 hk og 166 Nm. Dette resulterer in et kombineret output på 355 hk og 520 Nm, som sendes til hjulene gennem en 8-trins automatisk gearkasse. Dette gør Peugeot 508 PSE til den mest kraftfulde Peugeot nogensinde.

LÆS OGSÅ:
Lumma Design BMW CLR X7

Vi ved ikke hvorfor den samlede ydelse ikke er opgivet som 417 hk og 786 Nm, men det kan have noget at gøre med hvornår elmotorene er aktive og om deres output begrænses for at skåne gearkassen.

Med hybridsystemet og firehjulstræk er der tale om en yderst fornuftig accelerationstid. 0-100 km/t er overstået på bare 5,2 sekunder. Dette gælder sedanen såvel som stationcaren.

Begge modeller er begrænset til 250 km/t. Sættes bilerne til at kører udelukkende på elektricitet falder tophastigheden til 135 km/t. I denne indstilling forventes det at kunne kører op til 42 km på en fuld opladning. Fra et 32 ampere stik kan batterierne oplades på under 2 timer.

Ekstra kilo

Det er jo fint med hybridsystemer og mulighed for at køre 100 procent på elektricitet, men man kan ikke komme udenom bivirkningerne. Hybridsystemet har nemlig gjort bilerne tungere. Sedanen har en vægt på 1850 kg mens stationcaren vejer 1875 kg. Det betyder at batterierne og elmotorene tilsammen har gjort 508 PSE over 400 kg tungere end deres tilsvarende 508 225 GT EAT8.

LÆS OGSÅ:
Galleri: Fredags biltræf ved Ikea i Taastrup 07-05-2021

Peugeot 508 PSE vil være på markedet i første halvdel af næste år. I 2022 forventes det at se den næste model med PSE-hybridteknologien. Det skulle efter sigende være en 308 med over 300 hk, der skal konkurrere med Volkswagen Golf R.

GÅ IKKE GLIP AF DE NÆSTE HISTORIER

Undgå at gå glip af de næste fede tunings nyheder!

Vi spammer ikke! Læs vores privatlivspolitik hvis du vil vide mere.

Via
motor1.com
Kilde
Peugeot

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back to top button

Vi har begrænset din adgang

Pro-Street.dk drives af 100% frivillige kræfter, og ønsker derfor at vise dig en begrænset mængde af reklamer. Det gør vi for, at kunne skabe en minimal indtjening, som gør, at vi kan fortsætte vores arbejde med dette website. Derfor beder vi dig slå din Ad-blocker fra. Det håber vi giver mening for dig.