fbpx

McLaren 765LT er firmaets vildeste Super Series model

Kun 765 eksemplarer vil blive bygget


Notice: Undefined variable: post in /home/prostree/public_html/wp-content/plugins/global-gallery/shortcodes/gallery.php on line 297

Notice: Trying to get property 'ID' of non-object in /home/prostree/public_html/wp-content/plugins/global-gallery/shortcodes/gallery.php on line 297

McLaren’s seneste Longtail model må siges at være en af de mest efterspurgte. Siden McLaren lancerede den roste 720S har mange ventet på at se en Longtail version fra det britiske firma. Nu er tiden kommet. Sig goddag til McLaren 765LT.

Opskriften på en LT-model er den samme som den var i 675LT. Flere hestekræfter og mindre vægt. McLaren’s 4.0-liter dobbelt-turbo V8 yder nu 755 hk og 800 Nm. Effekten løber gennem firmaets 7-trins dobbeltkoblingsgearkasse, der nu kan skifte 15% hurtigere end konfigurationen i 720S. McLaren informerer at 765LT kan klare 0-100 km/t på 2,8 sekunder og 0-200 km/t på 7,2 sekunder.

Vægten er skåret ned med 80 kg i forhold til en normal 720S. Tørvægten er 1229 kg og med væsker ombord er vægten 1339 kg. Besparelserne er kommet ved brug af nye kulfibermaterialer, et udstøningssystem fremstillet i titanium og tyndere glas er brugt til rudderne. De lette 10-egede fælge er monteret på Pirelli’s P Zero Trofeo R dæk.

LÆS OGSÅ:
Porsche 911 Carrera S og Carrera 4S får manuel gearkasse

For at forbedre den allerede effektive maskine, har McLaren udstyret 765LT med ny front og bagende, splitter, diffusser, sideskørter og aktiv spoiler, i kufiber. Sammen er de nye komponenter med til at øge downforce med 25%. Fronten er blevet gjort 6 millimeter breddere og hele bilen sidder 5 millimeter tættere på asfalten. Affjedringen er blevet opdateret med såkaldte “helper springs” og bilens Proactive Chassis Controll 2 har fået en opdatering med nye algoritmer. Styringen er samtidig blevet gjort skarpere ved at ændre styringsudvekslingen og dele af bremsesystemet er hentet fra McLaren Senna.

Indenvendig er der ikke meget andet at se end kulfiber og Alcantara. Der er ikke sket det store med designet ud over midterkonsollen der ikke længere er polstret. Sædderne fra en Senna kan vælges på listen over ekstraudstyr. Som standard kommer McLaren 765LT hverken med air condition eller et anlæg. Begge dele kan dog tilvælges uden ekstra omkostninger.

Hvis du vil designe din egen McLaren 675LT, så er linket til den online konfigurator lige her:
http://configurator.mclaren.com/model/765lt?_ga=2.185708257.956014946.1583234708-423128202.1573722214

LÆS OGSÅ:
Streetrace stoppet efter kørsel med næsten 180 km/t

GÅ IKKE GLIP AF DE NÆSTE HISTORIER

Undgå at gå glip af de næste fede tunings nyheder!

Vi spammer ikke! Læs vores privatlivspolitik hvis du vil vide mere.

Kilde
McLaren Automotive

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back to top button

Vi har begrænset din adgang

Pro-Street.dk drives af 100% frivillige kræfter, og ønsker derfor at vise dig en begrænset mængde af reklamer. Det gør vi for, at kunne skabe en minimal indtjening, som gør, at vi kan fortsætte vores arbejde med dette website. Derfor beder vi dig slå din Ad-blocker fra. Det håber vi giver mening for dig.