Det tyske tuningsfirma har haft Polo GTI inde til en overhaling i motoren, men også i kabinen er der sket markante ændringer. Det er ikke så længe siden at det velkendte tuningsfirma HGP-Turbo præsenterede at de endelig havde knækket koden til og åbne op for ECU’en på den nye Polo GTI, så bilerne kunne blive chiptunet. Nu er Siemoneit Racing gået hele vejen og givet den potente GTI’er et større saltvandsindsprøjt.

Tyskerne har monteret en IS38 turbo, den vi kender fra blandt andet Golf 7R. Udstødningssystemet hele vejen oppe fra turboen for et bedre flow til afgangsgaserne, udstødningen har også fået et elektronisk spjæld så der kan åbnes ekstra op for lidt larm. En ny større intercooler, indløbsrøret til turboen og udløbsrøret er blevet optimeret, og en ny luftfilterkasse. Derudover er DSG gearkassen blevet software optimeret til og kunne håndtere de mange flere hestekræfter og moment.

Det giver denne Polo GTI 320 HK og 430 Nm.

Det skal lige siges at en Polo GTI standard yder 200 HK og 320 Nm. Så en effekt forøgelse på omkring 120 HK og 110 Nm.

0-100 km/t er overstået på 5,2 sek. En standard Polo GTI klare denne disciplin på 6,7 sek. Så en forbedring på 1,5 sek.

Siemoneit Racing tilbyder også kunderne en lille overhaling af kabinen, så den er klar til og brage hurtige omgange af på Nürburgring. De tilbyder at afmontere bagsæderne og montere et bur henover bagsæderne, envidere kan man få Recaro motorsportssæder, så man sidder godt i de skarpe kurver.