Nissan 370Z har fået ny motor, ny undervogn og er meget orange
Byd velkommen til Nissan Project Clubsport 23, som vil blive præsenteret på dette års SEMA Show, som løber af stablen i Las Vegas de kommende dage. Nissan Motorsport og MA Motorsport har taget udgangspunkt i en Nissan 370Z fra 2012. De har skiftet den den originale 3,7-liters V6 motor ud med en 3,0-liters twin-turbo V6, som vi kender fra blandt andet Infiniti. I Project Clubsport 23 yder motoren 400 hestekræfter.
Motoren har fået lidt ændringer i form af nyt indsugningssytem, blow-off ventil, udstødningssystem og opgraderet fabrikkens køling og styretøj. Koblingen er blevet skiftet af MA Motorsport, så den kan klare den øget effekt. Der er blevet lavet lidt custom ændringer på koblingen, for og beholde den originale 6-trins manuel Z-gearkasse. En lidt krævende operation, da den 3,0-liters motor fra Infiniti normalt kører med automatgear.
Project Clubsport 23 er desuden blevet udstyret med et to-vejs spærredifferentiale, Nismo skiver og klodser, undervogn i form af dæmpere fra KW og bagfjedre fra Eibach.
Men hvad er en modificeret Nissan 370Z uden nye alufælge? Så derfor er der blevet plads til et sæt RAYS alufælge i 18 tommer.
Nissan 370Z Project Clubsport 23 er blevet bygget i en hidsig orange farve med Sparco racersæder, Nismo bodykit med en masser splittere og en masse carbon fiber og sidst men ikke mindst to store luftindtag i kølerhjelmen.
[nggallery id=955]