Den specielle grønne farve fra Aston Martin´s F1 bil klæder den 697 hk super SUV
Aston Martin DBX707 har egentlig ikke brug for et ekstra visuel punch for at identificere den som en af de mest overlegne super-SUV’er, der er tilgængelige i øjeblikket. Folkene fra Gaydon er dog så stolte af årets fortsatte succes i Formel 1 med Aston Martin Aramco Cognizant-holdet, hvilket er grundlaget for den grønne maskine, du ser her kaldet Aston Martin DBX707 AMR23 Edition.
Vi må starte med slå fast at vi har kun at gøre med et visuelle ændringer, hviket er helt fint, da DBX707 allerede er verdens mest kraftfulde SUV, med forbrændingsmotor, takket være sin 4,0-liter V8-motor med 697 hestekræfter. Tryk speederen i bund og SUV kan nå 100 kmt/t mph på 3,3 sekunder. Hold speederen nede og du vil se 310 km/t, hvilket officielt gøre det til den hurtigste SUV, du kan købe. Altså når det kommer til topfart.
Det er et godt sted at starte for en F1-baseret specialmodel. For at skabe en Aston Martin DBX707 AMR23 Edition vender det luksuriøse mærke sig til sit interne Q by Aston Martin designhus, hvor den eksklusive eksteriørfarve kaldet Podium Green kommer fra. Den mørkere nuance er fremhævet af limegrønne accenter, og hvis den ser bekendt ud, har du sandsynligvis set Aston Martin Aramco Cognizant F1-bilen i aktion. Farveskemaet låner fra raceren, og deles også med DBX707-medical-køretøjet. Hvis du nærstuderer skærmene vil du se et særligt Q by Aston Martin emblem, der identificerer denne SUV som noget specielt. Bag hjulene finder du de samme massive bremsekalibre som på en almindelig DBX, men i farven Racing Green.
Indenvendigt giver de limefarvet kontrastsyninger et ekstra præg af eksklusivitet, der matcher med de udvendige detaljer. Det væver sig gennem en kabine klædt i læder i sort og grønt, med Aston Martin-logoer syet i lime på sædehynderne. Kulfiber-trim er spredt rundt om kabinen, og på dørtrinnet sidder et AMR23-logo.
“The AMR23 Edition takes DBX707 to a new level of intensity, creating a stand-out ultra-luxury SUV with incredible road presence”, udtalte Alex Long, Aston Martins chef for produkt- og marketingstrategi. “It is a real pleasure to offer this special edition in celebration of the recent successes of our Formula 1 team.”
[g-gallery gid=”147135″]