Sjælden Gemballa Avalanche sat til salg
Hvis du går her under corona-krisen og har en helt masse penge i lommen, som bare brænder for at blive fyret af, så er det nu du skal slå til. En yderst sjælden og meget unik Porsche 930 med det gamle klassiske Gemballa Avalanche tuningskit monteret, er nemlig blevet sat til salg.
Bilen er nok mest til dem, som elsker det lidt mere old-school. Der er nemlig tale om en meget bredrøvet ombygning af en Porsche 930 Turbo fra 1986, hvor både Gemballa- og RUF-tunerne har været inde over.
Tilbage i 1985 blev den første Avalanche model lanceret, og havde en startpris i Tyskland på hvad der omregnet svarer til omkring 700.000 dollars. Og trods sit meget spektakulære udseende, holdt det ikke kendte rappere som Vanilla Ice tilbage for, at måtte eje et eksemplar, straks bilen var landet på markedet. Og flere kom til.
Hver af de mange Porsche 930 donerbiler, fik monteret det store bodykit fra Gemballa mens de på interiørdelen også fik masser af opgraderinger. Når det kom til motortuningen, så kom bilerne videre til RUF, som stod for den mekaniske del. Det betød at bilerne f.eks fik dobbeltudstødningssystemer, 375 hestekræfter og en ny fem-trins manuel gearkasse.
På det ydre blev der også monteret skinnende 17-tommer fælge med Michelin Pilot dæk, og som noget ganske unikt blev der på fronten installeret klaplygter i stedet for de originale lygter man fandt på en Porsche 930.
Stammer fra en forhandler
Mens vi i dag snart ikke længere kender til nye biler med analog instrumenter, da alt bliver elektronisk, var det på interørdelen et mecca af analog ure i bilens instrumentbord. Det ses tydeligt på billederne i galleriet.
Som en god kontrast til de hvide ure, fik bilerne også en komplet sort læderkabine med sportssæder, et elektrisk soltag og elektriske vinduer samt aircondition. Derudover kom det fancy Cobra alamsystem i bilerne, og en super fed Alpine CD-afspiller var også at finde.
Den omtalte Gemballa Avalanche Porsche i denne artikel, stammer fra en forhandler i Puerto Rico. Herfra blev den sejlet til England, hvor den findes den dag idag. Den er et enkeltstående eksemplar, af kun 15 byggede i alt og har på stående fod kun kørt 14.000 miles!
Og for at vende tilbage til dine penge, som brænder i lommen, så må du af med hele 199.950 britiske pund, hvis du vil have nøglerne til dette eksemplar. Omregnet i dollars bliver det næsten 249.000 $, hvilket svarer til i omegnen af 1,7 mio danske kroner – og her er der altså tale om en pris, før danske afgifter.
[g-gallery gid=”137000″]