De tyske BMW-specialister har fået fingrene i en X6M

En BMW X6 M er i sig selv en vanvittig ide. En 2 tons SUV, med en taglinje som en coupé, og næsten ingen evne til at køre offroad. Selv det praktiske aspekt af en SUV blev smidt ud ad vinduet, da BMW besluttede at introducere denne radikale silhuet. Det der gjorde X6 M til en bil, som man ville have i sin garage, var bilens ekstreme udtryk, blingfaktor og den sublime 4,4-liters biturbo V8-motor.
BMW-tunerene hos Manhart Performance har valgt, at optimere på disse tre faktorer på klassisk tysk tuner-manér.

I motorrummet er motorens ydelse hævet til 700 hk og 950 Nm, hvilket er en seriøs upgrade fra motorens oprindelige ydelse på 575 hk og 750 Nm. Manhart har hentet de ekstra hestekræfter hjem ved at omlægge motorens ECU, og montere et nyt udstødningsystem.
Manhart har ikke offentliggjort nogen 0-100-tid, men vi regner med at se sprinten til 100 km/t være ovre på under 4 sekunder. Topfarten er dog stadig elektronisk begrænset til 250 km/t.

På blingfronten kan Manhart tilbyde de 22-tommer “Concave One” i enten sort eller sølv finish.
Indenvendigt er det, ellers lidt kedelige interiør, blevet spiffet op med gule syninger og gule trimdele på rattet, midterkonsollen, dørpanelerne og instrumentbrættet. De gule elementer går også igen i motorrummet.

[nggallery id=550]