fbpx

Koenigsegg Regera dropper lakeringen

Koenigsegg tager bogstavelig tilgang til idéen om nøgen kulfiber

Det er omkring halvandet år siden at svenske Koenigsegg solgte samtlige 80 Regera’er inden de overhovedet blev bygget. Vi har set nogle ekstremt farverige eksemplarer af firmaets hybrid-hyperbil. Det seneste eksemplar er lidt anderledes.

Bilen er blevet leveret til ejeren i Schweiz og er, ifølge Koenigsegg, den første bil med firmaets KNC finish. KNC står for “Koenigsegg Naked Carbon” og hentyder til den komplet nøgne kulfiber, der udgør de smukt skulpterede paneler. Koenigsegg har endda brugt tid på at fjerne epoxylaget, som tilføjes inden kulfiberpanelerne bages. Dette gøres ved polering, i hånden, og tager adskillelige mandetimer, da bare en lille fejl kan resultere i et ødelagt panel.

Det virker måske lidt upraktisk at bruge så mange ekstra mandetimer og resourcer, men der er faktisk fordele ved den nøgne finish. Manglen af lakering har skåret 20 kilo af vægten og Koenigsegg siger at den nøgne kulfiber er mindre tilbøjelig til at blive ridset.

LÆS OGSÅ:
Fast and Furious Car Show 2011: Jennie's pink Swift
[nggallery id=986]

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back to top button

Vi har begrænset din adgang

Pro-Street.dk drives af 100% frivillige kræfter, og ønsker derfor at vise dig en begrænset mængde af reklamer. Det gør vi for, at kunne skabe en minimal indtjening, som gør, at vi kan fortsætte vores arbejde med dette website. Derfor beder vi dig slå din Ad-blocker fra. Det håber vi giver mening for dig.