VW Golf 5 DSG HGP Bi-Turbo

Så er Theis fra København tilbage igen, med en endnu vildere VW Golf end før. Han har tidligere været aktuel i Vmax med en Golf 4 HGP, og er nu tilbage med et endnu vildere stykke vogntøj! Theis er en rigtig Golf-entusiast der går hele vejen for at få en brutal Golf. Og her er endnu en!

Hvis man snakker om “legender” i Danmark inden for tunings og stylings verdenen, så er Theis nok en af dem. Når man taler om at eje brutale biler af mærket VW Golf og sammensætter det med ord som HGP turbokits, så er Theis en af dem som kender til det. Hans nyeste bil i rækken er denne VW Golf 5 R32 DSG, der under hjelmen har et bi-turbo kit fra HGP, som på fuld tryk laver 530 hestekræfter og 640 Nm ved 1.4 bar! Det gør at bilen flytter sig til 100 km/t og derover hurtigere, end de fleste andre billister.

 

For at bremse bilen ned sidder der et sæt specielle bremser fra Mercedes-Benz. De stammer fra topmodellen Mercedes-Benz SL65 AMG. Målene på de kæmpe store skiver foran er 390 mm. og er 8 stemplede med Mercedes-Benz flydende bremseklodser, som forhindre ophedning under nedbremsning. Samtidig gør de at du som minimum skal have 19-tommer fælge på bilen! Bagpå har Theis dog ikke HGP’s opgraderings bremser, men “kun” bremser fra en Audi RS4. Det hele bremser dog helt fantastisk, hvilket også er et krav med så vild en bil.
På Theis’ HGP Golf sidder et sæt 20-tommer OZ Superleggera fælge, selvom det dog ville være at anbefale at have dem i 19-tommer – og bare rolig, det har han også, som sine vinterfælge!

Ud over disse opgraderinger, har bilen hvad man ellers finder i en VW Golf R32 fra 2008. Dog har den ikke læderkabine, men stof-skålsæder. Rattet er et F1 Shift Paddels rat med mange funktioner, og i midterkonsollen finder man den helt store udstyrsversion af navigationen og anlægget, som har touch funktion.
Ved speedometeret har HGP lavet en ændring. For i informationsskærmen kan man efter en tur hos HGP, finde en oversigt over bilens aktuelle ladetrykstilstand samt olietemperaturen. Det er ikke standard i en original VW Golf R32. Derudover har Theis et sæt skærme i nakkestøtterne, da han bruger sin bil i dagligdagen og hans lille søn ikke skal kede sig alt for meget på bagsædet.

 

For at gøre bilen endnu hurtigere end normalt, har HGP installeret en gearkasse fra R36. Den er af DSG typen, hvilket sikre en overordenlig hurtig gearskiftevne, der sikre at bilen sparker derud af med det samme. Men da en normal gearkasse ikke holder til de mange hestekræfter, er der også indkluderet forstærkninger her i bi-turbo kittet fra HGP.
Theis fortæller at bilen nemt løber over 200 km/t, og topfarten på denne Golf er også blevet ændret, så den nu kører over 300 km/t!

Vis mere

ommentarer

  1. 530 hestekræfter i så lille en bil? Det er sindssygt. Lækker bil! Jeg gad nok vide hvor mange kroner han har smidt i den øse.

  2. Golf 5 R32´eren er nok den fedeste bil der nogen sinde er trillet ud fra wolfsburg, federe end 4´eren og den nye Golf R. Og det har bestemt ikke skadet den med de modificeringer på bilen her, lige så snart jeg bliver rig nok skal jeg have parkeret en R32 i min indkørsel..

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back to top button
Close

Adblocker opdaget!

Vi lever af at vise reklamer. Venligst deaktivér din Adblocker for at tilgå websitet.