Subaru Impreza WRX STI Racing introduceres til Oktober

I oktober lanceres Subaru WRX STI i 4-dørs sedanudgave. Teknikerne hos Subaru Tecnica International har testet intensivt og valgt de bedste chassiskomponenter i sortimentet for at gøre den nye WRX STI til den hurtigste nogensinde.

Subaru Impreza WRX STI Racing introduceres til Oktober, Pro-Street.dk: Online Bilmagasin med Bilnyheder og Biltests

Begrebet ”hurtigst” er for Subaru mere end bare topfart og effekt. Målet har været at give føreren maksimal køreoplevelse og kontrol. Chassiset er blevet forfinet for at opnå bedre stabilitet og kørbarhed, hvilket medfører højere hastighed gennem kurver. For at yderligere at trimme bilens egenskaber og balance er chassiset blevet sænket med 5 millimeter.
Den nye WRX STI får kraftigere krængningsstabilisator, hårdere bøsninger, nedre linkarme i aluminium, hårdere fjedre, og finjusterede støddæmpere. Disse opdateringer minimerer tendenser til understyring. Forskellene mærkes tydeligst i S-kurve når føreren slipper/træder på speederen,  samtidig med at vridningsstabiliteten i hele karrosseriet bliver højere. WRX STI har også fået større og nyudviklede dækplader på undersiden, for en endnu bedre aerodynamik.
 
Udenpå udmærker den nye WRX STI med sin sorte grill og helt nyudviklet frontspoiler. Spoileren har større luftindtag, og luftindtag til bremserne i siderne samt en nyudviklet, tredimensionel nedre læbe. Bagpartiets lygter understreger det bredere karosseri, samtidig med at tågebaglyset er placeret midt imellem de fire velafstemte udstødningsrør. Den nye, aerodynamiske vinge (ekstraudstyr) er helt klart den feature som giver bilen mest karakter.

Subaru Impreza WRX STI Racing introduceres til Oktober, Pro-Street.dk: Online Bilmagasin med Bilnyheder og Biltests
 
Interiøret præges af høj materialekvalitet og de mørke nyancer i detaljerne efterlader et  modent indtryk. Instrumenterne byder på høj læsbarhed, og den detaljerede skala øger følelsen af perfektion. Bluetooth til hands-free er en del af standardudstyret.
 
Den turbolade Boxermotor er på 2.457 cc, og levererer 300 hk/6.000 omdr. og 407Nm /4.000 omdr. Sprintet fra nul til hundrede klares på 5,2 sekunder. Motor og styreenhed er blevet opdateret for at mindske udslipsværdierne og den nye WRX STI lever op til  Euro 5 standarden.


 
At arbejdet med den nye Subaru WRX STI har været succésfuldt bevises ikke mindst af at Tommi Mäkinen den 16. april satte ny omgangsrekord på Nürburgring for 4-dørs sedaner bag rattet på en WRX STI sedan.
 
Impreza-fans verden over kan glæde sig over at ikonet STI igen findes i den klassiske 4-dørsudgave. Subaru WRX STI Racing Sedan koster fra 729.900 kroner og introduceres i Danmark til  oktober 2010.

Desværre tyder intet indtil videre på, at der kommer en version til Danmark som pressebil, så vi får ikke mulighed for at teste den og levere en artikel om den til jer. Der kommer en test i Finland hvor pressen er inviteret, desværre for os kun, de største inden for pressens verden.

Vis mere

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back to top button

ADBLOCKER OPDAGET

Pro-Street.dk er drevet af 100% frivillige kræfter, og vi lever af reklamer. Derfor har vi sat en AdBlocker på, for at kunne vise reklamer til dig, så vi kan have en indtjening. Det håber vi giver mening, for dig, så du fortsat kan komme forbi vores website, og få dit fix af bilnyheder!