Nissan går nu all-in i ny reklamekampagne der skal få flere Porsche 911 ejere til at skifte bil, til Nissan GT-R.

Hvordan får du en tysk Porsche ejer til at vælge en Nissan GT-R? Hvad med at give ham besked, direkte i ansigtet?
Det er måske ikke så venligt, men ofte er det dét der virker bedst.

Ideen til kampagnen som du ser i videoen, kommer fra Düsseldorf reklamefirma TBWA. De har været rundt i gaderne i Tyskland, med en reklameposter der forestiller bagenden af en Nissan GT-R. Den har de sat fast på forruden af forskellige Porsche modeller.
Reklamen spørger ejeren om ikke det var på tide at skifte bil. Hvis ejerens bekymringer er mange, så kan personen gå ind på den tyske Nissan hjemmeside og blive skrevet op for en testkørsel.

Reklamen gav firmaet bag en forespørgsel på testkørsler på helt op mod 23 procent efter den to uger kampagne, hvilket må siges at være ret effektivt.

[nggallery id=313]