Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/prostree/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/src/helpers/schema/image-helper.php on line 98

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/prostree/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/src/helpers/schema/image-helper.php on line 100

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/prostree/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/src/helpers/schema/image-helper.php on line 101

Kulfiber-eksklusiv BMW M3

BMW præsenterer nu endnu en specialversion af deres M3, som både er hurtigere, lettere og ikke mindst dyrere end udgangspunktet.

Kulfiber-eksklusiv BMW M3, Pro-Street.dk: Online Bilmagasin med Bilnyheder og Biltests

Vi må beklage, at BMW’s kommende M5 har fået tildelt så meget spalteplads på det seneste. Men M-modeller er jo en eftertragtet varegruppe, som bilelskere som os desværre ikke rigtigt kan få nok af. Og det ved BMW selvfølgelig godt, så nu har de været så frække at introducere endnu en tilføjelse til det eksisterende M-program.

[youtube]Op96Pz4OrYw[/youtube]

En særdeles eksklusiv sag faktisk. Navnet er BMW M3 CRT, og den har overraskende nok ikke noget med computerskærme at gøre. CRT står for Carbon Racing Technology, og som navnet antyder, hænger det sammen med et vældigt forbrug af kulfiber, indvendigt som udvendigt. Således vejer for eksempel motorhjelmen kun det kvarte af en normal motorhjelm i stål. Kulfibermaterialerne er resultatet af de rester, der bliver til overs ved produktionen af BMW’s nye i-modeller, i3 og i8. BMW M3 CRT er altså bilverdenens svar på romkuglen.

Kulfiber-eksklusiv BMW M3, Pro-Street.dk: Online Bilmagasin med Bilnyheder og Biltests

Det bliver den dog ikke mindre eksklusiv af. CRT er baseret på sedan-versionen af BMW M3, og den deler motor, gearkasse og undervogn med specialversionen GTS, som blev præsenteret sidste år. Ydelsen er også den samme, nemlig 450 hk. I forhold til en almindelig M3 sedan vejer kulfiber-monstret 70 kg mindre, og det giver en power-to-weight forhold på 3,5 kg/hk. Topfarten er 290 km/t og o-100 foregår på 4,4 sekunder.

Men hvorfor var det lige, at den var så eksklusiv? Jo, for det første koster den 130.000 euro i Tyskland, og det er cirka det dobbelte af proletariatets standart-M3. Desuden kommer den kun i 67 eksemplarer (syvogtres!), så du skal være mere end almindeligt hurtig på aftrækkeren.

[nggallery id=389]

Redaktionen

Pro-Street.dk Redaktionen udgiver en masse artikler indenfor en bred ramme i bilverdenen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back to top button

ADGANG BLOKERET

Vi driver dette website af 100% frivillige kræfter, og derfor har vi behov for at vise reklamer til dig i en stærkt begrænset mængde. Reklamerne giver os en indtjening, så vi kan fortsætte med at drive dette website, og du kan komme forbi og få dit daglige fix af bilnyheder. Det håber vi giver mening, for dig.