Hård konkurrence skærper kampen om opmærksomhed på bilmesserne

####

Alle kneb gælder, uanset om der er tale om farvestrålende tryk på tøj til blinkende skilte, når man skal have kunderne ind på sin stand.
Danskerne elsker biler, og vi elsker bilmesser næsten lige så højt. For hvis man er vild med biler giver bilmesser en fantastisk mulighed for at komme helt tæt på bilerne.

Ud over bilerne, er rigtig mange også tiltrukket af muligheden for at mødes og sparke dæk med andre bilentusiaster. Netop derfor er bilmesser også et rigtig godt sted at være synlig, hvis man sælger tjenester eller produkter, der har noget med biler at gøre. Det er der mange virksomheder, der gør, som man tydeligt kan se på messerne.

Der er bilforhandlere, specialister i amerikanerbiler, virksomheder, der tilbyder alt fra speciallakering til restaurering af biler. De mange forskellige virksomheder møder op med personale og stande for at være synlige for de rigtige mennesker.

Det er der rigtig mange virksomheder, der kæmper om opmærksomheden, og konkurrencen på området betyder, at man må gøre noget ekstra for at hive gæster på messen ind på sin stand. Nogle gør det ved at få deres firmalogo som tryk på tøj eller tryk på T-shirts. Så fungerer medarbejderne på messen nemlig også som reklameskilte, når de går rundt på messeområdet og ikke er på standen. Andre bruger traditionelle skilte til at gøre opmærksom på sig selv og deres produkter.

Mens andre igen gør mere ud af det og lyser området op med blinkende lygter og høj musik i forsøget på at tiltrække gæsterne på bilmessen.

Læg en strategi hjemmefra
Selv om tryk på tøj eller skilte er en god vej til at gøre opmærksom på sin stand, så kan man gøre mere.

Hvis man vil forhøje sine chancer for succes, så gælder det faktisk om at planlægge sin messe længe inden standen er stillet op.

Hos Iværksætteren kan man se, hvordan man i detaljer kan planlægge hvem man vil møde og hvordan man skal gøre det, når messen åbner. Der er stande, som er velbesøgte, og der er stande, som står tomme. Det gælder om at være velforberedt, hvis man vil have den stand, de besøgende flokkes omkring.