Anmeldelse: Fast & Furious 6

FOR FULD UDBLÆSNING: Toretto og O’Conner er tilbage!

fast and furious 6

Anmeldelse & Trailer nederst i artiklen!

Det er lidt over 12 år siden, at vi for første gang stiftede bekendtskab med de to amerikanske rødder, Dominic Toretto og Brian O’Conner, spillet af henholdsvis Vin Diesel og Paul Walker, som på daværende tidspunkt havde en træng til gaderæs og tunede biler. Amerikanere såvel som de japanske slæder. Og jo, det har de stadig, hvilket man hurtigt finder ud af, hvis man tager et smut forbi den lokale biograf, som med sikkerhed står klar med cola og popkorn. Den sjette film i Fast and Furious-rækken ruller nemlig over skærmen i disse dage, og mon ikke den nok skal sejre, ligesom de tidligere film gjorde.

Kan du ikke beslutte dig om du skal se filmen? Se vores anmeldelse af filmen herunder!

Husk at hvis du liker vores Facebook-side, er du opdateret døgnets 24 timer!

Toretto og O’Connor i deres rette element!

På helt umulig vis, har instruktørerne bag filmen formået at skabe det team, vi kender fra de gamle film. I en fuldstændig fantastisk genfødsel af dette team, er forelskelsen måske gået lidt af bilerne.

Man ser nemlig ikke så meget til dén tuning, der er hele baggrunden og hele grundlaget for filmene, nemlig tunede biler. Selvfølgelig ser man masser af tunede biler, som ræser gennem gaderne med nitrogenflaskerne i bagen, det er bare ikke samme følelse man får, som da man så dem skrue på bilerne, i de første film i serien.

[youtube]20_zkOZsN30[/youtube]

Filmen i helhed

Producerne og instruktørerne må have været i gang ved tænkebordet efter de andre film. Hvordan skulle de dog toppe dem? – De fandt en løsning. De samlede det gode gamle team, teamet fra 1327, det gode gamle slæng. Jeg har hørt folk sige at filmen skuffede frontalt, at det ikke handler om biler mere, men blot en mission, og bum, så var filmen slut. I denne film har de formået at parre disse to verdener, for ikke mindst er der en spændende mission om af finde Letty. Så er der også fuldstændigt fantastisk gamle klassikere som den gamle Charger og Skyline som vi allerede har haft bekendtskab med.

Dwayne Johnson – Det kæmpe brød af en mand, der sammen med Vin Diesel, Paul Walker, Sung Kan og mange andre, giver den fuld gas i denne film. Og her skal vi ikke glemme, at vores danske Thure Lindhart og Kim Kold er med i dette mesterværk. Den handler nemlig ikke kun om action og biler, der kommer også så humoristiske og utroligt selvironiske kommentarer, at man flere gange bliver nødt til at hoppe i sædet af grin, hvis man da kan tage sort og tør humor.

Frederik og jeg gik ud fra den sorte hule i Holstebro, med et kæmpe smil på læben. Det var næppe på grund af, for meget sodavand og popcorn. Der er ingen tvivl, Fast & Furious 6 er endnu en fantastisk film i serien, som blot venter på endnu en til ny i familien i sommeren 2014.

6 ud af 6 stjerner! ”.. Fast & Furious 6 er endnu en fantastisk film i serien..”

[nggallery id=591]

Vis mere