Til foråret lander Audi TT RS med 400 hestekræfter!
Audi er klar med den nye Audi TT RS, som yder 400 hestekræfter fra den 2,5-liters TFSI motor
Audi Sport har været i gang med TT-modelrækken, og givet TT RS hele 400 hestekræfter fra en femcylindrede motor. Det giver en fantastisk lyd, og bilen lander i forhandlerne til foråret 2019.
På det ydre er Audi TT RS blevet en rigtig mandebil. En nydesignet front og markant bagende, giver bilen en dynamisk fremtoning.
Kølergrillen foran kommer i sort højglans med en sort mat singleframe-ramme, og har et Quattro-logo i mat titaniumlook nederst.
I frontens sider er der større luftindtag, som næsten går hele vejen hen til forhjulets hjulkasse. Det får bilen til at fremstå endnu bredere.
Hen af siden har TT RS fået sideskørter med sort højglans. Sidespejlene kan lakeres i enten bilens farve, mat aluminiumsoptik, sort højglans eller kulfiber.
Bag de enten 19″ eller 20″-fælge, finder du indvendigt ventilerede og perforerede stålskiver på forakslen, mens klodserne som standard er lakeret sorte. De kan dog fås i røde, som ekstraudstyr.
Bagerst på Audi TT RS er der kommet en nydesignet hækspoiler med såkaldte ‘winglets’ på siderne. Derunder er der kommet lodrette designelementer og nederst finder man to store ovale afgangsrør, som vi kender fra andre RS-modeller.
Masser af nye frække detaljer
Forlygterne i den nye Audi TT RS kommer som standard i LED. Vil du have de fede Matrix-LED-forlygter, er det tilkøb. De regulerer selv fjernlyset.
Baglygterne kan fås i Matrix-OLED-teknologi, som i 3D-design sætter scenen, når tændingen tilsluttes.
Når du skal vælge din nye Audi TT RS, kan du vælge mellem hele otte farver. Det er blandt andet den nye RS-specifikke farve kyalamigrøn samt de to nye farver pulsorange og turboblå.
For lidt ekstra kroner, kan du få en optikpakke, som blandt andet kan give Audi-ringene og TT RS-logoet foran og bagpå i sort.
Under hjelmen slippes den løs
Den prisbelønnede femcylindrede motor, yder sine 400 hestekræfter og 480 Nm fra en 2,5-liters TFSI motor.
Via Quattro-firehjulstrækket og den lynhurtige 7-trins S-Tronic gearkasse, sendes bilen fra 0-100 km/t på bare 3,7 sekunder for Coupé-modellen.
Tophastigheden er elektronisk begrænset til 250 km/t. Den kan dog øges til 280 km/t, efter ønske.
I kabinen kan du ændre på fire køreindstillinger som Comfort, Auto, Dynamic og Individual. De respektive programmer ændrer på bilens indstillinger, og giver blandt andet markant øget speederrespons, tungere styretøj og udstødningsspjældene.
Kabinen er præget af sport
Træder du indenfor i kabinen på TT RS, mødes du af RS-sportsæder med diamantformede syninger i Alcantara. Rundt om på sæder, rat, pedallister og gearvælger, finder du RS-logoer. På rattet kommer der nu som standard, en rød klokken-12 markering.
Som standard får du det virtuelle cockpit på en 12,3″ skærm, som viser dig informationer om dæktryk, drejningsmoment og g-kræfter.
På luftdysserne kommer der i den nye RS-designpakke, røde og blå detaljer. Det går igen på selerne og måtterne, hvor der også er RS-logoer i bilens kabine. Går du all-in og vælger den udvidede RS-designpakke, kan du også vælge andre farver på sæder og midterkonsollen.
Audi TT RS kommer til Danmark
Både den åbne og lukkede variant af den nye Audi TT RS, lander i Danmark til foråret 2019.
De danske priser kendes desværre ikke endnu.
Bonusinfo: Til trods for sin høje ydelse på 400 hestekræfter og 480 Nm, så er Audi TT RS opgivet til et forbrug på 12,3-12,7 km/l ved blandet kørsel.
[nggallery id=1020]