Viktor Buus var i Monaco, da den nye Porsche 911 kom forbi
Foto: Viktor Buus Kristensen / Viktor.B.Photography
Under en ferie i Monaco, kom den nye Porsche 911 pludselig kørende, ud over to nye BMW prototyper!
Og det er ikke længe siden, at Porsche selv afslørede den seneste Porsche 911.2-generation af 911 samt den lynhurtige faceliftede GT3 RS. Men det afholder dem ikke fra allerede er teste videre på den næste Porsche 911 992 variant, som ses her på billederne fra Monaco.
Der er ikke umiddelbart meget nyt over designet, som går nærmest urørt videre fra alle de tidligere 911 modeller. En ting der dog er sikkert, det er at den næste generation ikke bliver elektrisk. Det har line-director August Achleitner tidligere slået fast. Til gengæld kan der længere nede i modelprogrammet optræde en elektrisk variant, i form af en plug-in hybrid, mens det siges at der inden for de næste 10 år vil være en elektrisk Porsche 911 at finde. Om det dog stadigvæk holdes til at være en plug-in variant, ved vi ikke endnu. Men den spås at måtte yde omkring 485 hestekræfter og 761 Nm.
Og mens at Achleitner anses for at være hjertet af 911-produktionen, fastslår han at en Porsche 911 altid vil have et rat. Derved sagt, at hvis de selvkørende biler før eller siden overtager verden, så vil Porsche 911 være en af de allersidste modeller, som overgives til den selvkørende bilproduktion.
Samtidig fortæller han, at der ikke vil være de markant største ændringer på 992-generationen, selvom at den produceres til at blive den bedste 911 der nogensinde er bygget.
Ud fra de seneste informationer fremgår det, at den nye Porsche 911 vil stå ved siden af topmodellen Turbo S under sin præsentation. Turbo S forventes at yde 630 hestekræfter fra en opgraderet 3,8-liters boxermotor med hardware fra Porsche 911 GT2 RS. Næst under Turbo S kommer Turbo versionen, som forventes at yde 592 hestekræfter, som er 61 heste mere end den udgået version.
Den nye MMB platform vil danne rammen om den nye Porsche 911, der betyder en række vægttab på baggrund af at man bruger mere aluminium og en anden form for stål i konstruktionen. Og det er til trods for at prototyperne ser ud til at være en tand bredere end den nuværende version, mens længden af bilerne ser ud til at være nogenlunde den samme. Takket være den bredere konstruktion, kommer der mere plads i kabinen. Og det er til trods for, at folk der køber Porsche 911, er ret ligeglade med benpladsen.
Der er ingen informationer omkring interiøret på bilen endnu, men der findes spionbilleder af en prototype, hvor interiøret ikke er dækket til. Det giver en ide om, hvordan det kommer til at se ud i fremtiden.
Porsche 911 992 forventes at blive præsenteret på dette års Paris Motor Show, sammen med Carrera 2S og 4S Coupéerne, mens de hurtigere varianter kommer senere inklusiv Targa modellen.
[nggallery id=784]