Vi har modtaget læserbilleder, af tre nye Bentley prototyper

Fotos: Martin Brandt

På billederne ses tre forskellige bilmodeller, hvor den ene allerede er officielt præsenteret; Bentley Continental GT. De blev spottet af vores læser Martin, på Karlslunde tankstationen i retning ind mod København/Sverige, hvor de skulle videre op til test i det kolde nord. Billederne er taget for en måned siden, fredag den 2 februar 2018.

De to andre er henholdvis Bentley Continental GTC og Bentley Flying Spur.

2019 Bentley Continental GTC

Billederne vi har, er desværre taget lidt langt væk fra prototypen. Men det betyder ikke, at man ikke kan se masser af detaljer fra den.

Prototype folien er anderledes end den normalt plejer at være, og når man kender Coupé variantens design, skal man ikke gætte mange gange for at vide, hvordan cabriolet’en ender med at se ud.

Under hjelmen på den næste Bentley Continental GTC kommer en stor 6,0-liters W12-motor med 626 hestekræfter og intet mindre end 900 Nm! 0-100 km/t klares på 3,7 sekunder i Coupé udgaven, mens den åbne version bliver en lille smule langsommere, da bilen får mere vægt grundet at det er en cabriolet, da der lægger flere forstærkede elementer i de åbne versioner, i bilens chassis.

Hvis man ikke vil have den helt store W12 variant, så kommer den også som en V8, som vi kender fra Bentayga versionen. Det betyder en 4,0-liters motor med 542 hestekræfter og 770 Nm, mens en plug-in hybrid slutter modelprogrammet af. Den sidstnævnte får en 2,9-liters V6 motor med en elektronisk motor fra Porsche Panamera E-Hybrid. Til sammen yder de 450 hestekræfter. Nm-tallet kender vi desværre ikke.

2019 Bentley Flying Spur

 Eskorteret af sine søsterbiler Bentley Continental GT og Bentley Continental GTC, har vi her den lange udgave – Bentley Flying Spur.

På forskærmen foran, kan man se at testbilen mangler noget sort tape. Det gør at man rent faktisk kan se dens rigtige farve, som er beige. Desværre er manglen ikke rigtig nok til at afsløre mere om den, og dens detaljer.

Under hjelmen har den en 6,0-liters W12 motor med biturbo. Hvad dén præcist yder, ved vi dog ikke endnu. I Continental-varianten yder den 626 hestekræfter og 900 Nm, mens den i Bentayga yder lidt mindre – 600 hestekræfter og samme 900 Nm.

Selvom den næste Flying Spur ikke vi blive nær så luksuriøs som topmodellen Bentley Mulsanne, så vil bilen stadigvæk være i en højere “kategori” end konkurrenten fra Tyskland, Audi‘s A8. Både på interiør og eksteriør, forventer vi et design og teknologier, som er taget direkte fra Continental GT, pånær de to individuelle bagsæder, som findes i Flying Spur.

Om vi kommer til at se den nye Bentley Flying Spur på dette års Geneve Motor Show, vides ikke endnu. Og sker det ikke, så forventes der at komme en verdenspremiere til Paris Motor Show senere i oktober.

Se alle tre biler i galleriet herunder.

[nggallery id=757]