Ny BMW X5 fuldendes med hybrid-variant
I 2019 kommer den sidste variant i rækken af BMW X5 – som plug-in hybrid
Når den nye BMW X5 skal fuldende sit modelprogram, sker det til næste år. Her vil Plug-in hybrid varianten lægge et låg på modelprogrammet, med varianten BMW X5 xDrive45e iPerformance. (Sikke et langt navn!).
Under hjelmen kombineres den sekscylindret benzinmotor med den nyeste BMW eDrive-teknologi, som sikrer en ydelse på 394 hestekræfter og 600 Nm.
De mange kræfter kan sende bilen fra 0-100 km/t på bare 5,6 sekunder, og rækkevidden er alene på ren el omkring 80 kilometer. Det er næsten tre gange så meget, som den nuværende model. Topfarten derimod på ren el, sættes ind ved 140 km/t, og brændstofforbruget på den store SUV lægger i gennemsnit på cirka 47,6 km/l!
Gearkassen er en otte-trins automatgearkasse og seneste generation af BMW xDrive firehjulstrækket, skal sikre at der altid leveres maksimal kraft til alle fire hjul.
Bilens batteri er placeret under bilen, som giver et tyngdepunkt der er lavere end de traditionelle firehjulstrækkere. Og det er til trods for, at bagagerummet kun er blevet 150 liter mindre, end de ordinære varianter.
Som standard kommer BMW X5 xDrive45e iPerformance med luftaffjedring på begge aksler, mens den også får integral aktiv styring.
Hvad de danske priser bliver, ved vi ikke endnu. Men Plug-in hybrid-varianten lanceres i løbet af 2019.
[nggallery id=915]