Her er Gritt. En dreng fanget i en piges krop. Eller det siger hun i hvertfald selv. Fart og hurtige biler er hvad hun tænder på, men gør det noget at hun så ikke er en fyr? Næ nej. Lyst hår og mor + fed bil = noget vi mangler mere af.

Det er meget atypisk at vi i Danmark ser piger med lyst hår og fede biler. Det er også meget atypisk at finde en pige, der er mor og til dagligt  bringer sin søn til børnehaven, i en matgrå Mitsubishi Lancer Evolution “Tommy Mäkinen Edition”. Men her er hun.

“Jeg kan godt lide den type bil, og min mors drøm var altid at blive rallykøre og jeg skulle være co-driver. Derfra stammer min intersse. Jeg er en pige med fart i blodet, og jeg kan specielt godt lide lyden, motoren og kræften bag den, hvilket er derfor jeg så godt kan lide den. Målet med den er at den i fremtiden skal have 500+ heste, nu har den 340.”

Gritt der til daglig arbejder med rengøring i eget firma, har i sin fritid en stor forelskelse til hurtige biler. Det afslører hendes oversigt over tidligere biler, der her tæller en Subaru Impreza, en Toyota Starlet med 200 hk, VW Golf VR6 mm. Op af rangstigen er hun kommet til sin favoritbil af dem alle – en vaske ægte Mitsubishi Lancer Evolution “Tommy Mäkinen Edition” med hele 280 hestekræfter, 4×4 og turbo!

Når Gritt udstiller sin Lancer på shows, tonser hun rundt i sin VW Golf VR6 fra 97. En hæftig sag med 174 hestekræfter og et moment på 235 Nm. Men hun gør det ikke alene. Sammen med kæresten er de to personer med fart i blodet, og når Gritt elsker sin kæreste højt nok, som hun gør, har hun planer om at forære ham sin Golf VR6.

I hendes Mitsubishi Lancer Evolution, har hun en funktion der gør at bilen får mere power. Helt op til 340 hestekræfter kan hun få den til at blæse afsted med, ved at lege med sin Greddy ladetryksstyring. Bilen vi ser her, er fra 1999, og har hvide 17″ Enkei Ralliart fælge monteret. Undervognen er fra TEIN og justerbar, mens der i kabinen både er DVD skærm, Pioneer i hattehylden og pulverslukkere hvis det skulle blive alt for varmt.
Under kulfiberhjelmen lægger en 4G63T, der på dansk er en turbo motor. Den yder alt fra 280-340 hestekræfter. Den tidligere ejer valgte en Evo5 hækvinge til bagsmækken i stedet for den fra Evo6, da han mente at den var pænere. Og den har Gritt beholdt.

Men hvad er der specielt ved en T.M.E version? Jo ser du, det har Gritt også sørget for at fortælle.
En Evo T.M.E er bygget over en Evo6 GSR, og der er en del forskel på de to biler. Blandt andet er der opgraderet turbo med Titanium huse for at få en bedre respons, samtidig med at udstødningssystemet er blevet opgraderet. Derudover er undervognen blevet sænket 10 mm., og fronten fået et nyt design, for at skabe bedre aerodynamik og køling til motoren. Styrtøjet er også blevet mere præcist, og i kabinen er der specielle racerstole med røde “Tommy Mäkinen” detaljer.

Læs mange flere historier fra Scandinavian Custom Show 2010 her – og se alle de frække babes her!