Fang kunderne på DHB
Danmarks Hurtigste Bil giver fantastiske muligheder for at komme helt tæt på kunderne – og måske skaffe nogle nye ved samme lejlighed
Som bekendt flytter Danmark Hurtigste Bil i 2016 til Padborg Park i Sønderjylland. Det vil uden tvivl blive en rigtig velbesøgt begivenhed med gæster både fra Danmark og Tyskland – især fordi DHB opgraderer badefaciliteterne, så der er varmt vand til alle.
Selv om de besøgende i høj grad er kommet for at se biler køre ræs, er der også tale om en messe, hvor der er gode muligheder for at komme tæt på sine kunder. For der skal også være tid til at slappe lidt af og trække vejret imellem de mange konkurrencer.
Og her er de fleste af os meget ens: Vi synes det er ret hyggeligt at gå rundt og kigge på stande for at se, hvad virksomhederne har at tilbyde. Det gælder også bilentusiaster, der om muligt er endnu mere købelystne og i godt humør, når luften er tung af brændt gummi og brølende hestekræfter.
Men hvordan skal man så fange folks opmærksomhed, når der er mange stande at vælge imellem?
Her vil nogle måske vælge skærme og digitale løsninger, men det giver bedre mening at bruge mere simple metoder i form af analog skiltning. For folk på messer er faktisk kommet for at se på produkterne, så det kan betale sig at vælge flere forskellige metoder, når de skal vises frem.
Det kan være almindelige skilte, A-skilte, brochureholdere, roll up og endda glasmontrer, som kan fange de besøgendes opmærksomhed. Ifølge danske Skiltex, der lever af at sælge denne type markedsføringsværktøj, er der faktisk en stigende interesse for analog skiltning. For i en verden, hvor der hele tiden bliver mere og mere digital støj, kan det være meget rart for forbrugerne selv at få lov til at vælge, hvad vi vil kigge på.
Netop en bilmesse som DHB er ideel til at bruge skilte eller roll ups til at fange bilentusiasternes opmærksomhed. A-skilte eller brochureholdere kan også bruges, bare det lykkes at skabe en stand, der puster til den besøgendes fantasi. Den skal vise alt det tilbehør, der er med til at forvandle gæsternes biler fra noget helt almindeligt til noget ud over det sædvanlige. I Tyskland er Essen Motorshow en af de største begivenheder for bilfans.
Det skyldes selvfølgelig, at man her kan se nogle af de vildeste biler, der kommer på markedet. Men ud over producenterne er der over 600 stande, hvor mange af udstillingens 350.000 besøgende i 2015 brugte meget af deres tid. Det er nemlig de færreste, der har råd til de vanvittigt dyre biler på messen.
Til gengæld har de fleste råd til at købe et lille minde til bilen eller noget udstyr, der er med til at gøre den næste køretur lidt sjovere. Det samme gør sig gældende i til DHB. Her kommer gæsterne både for at se andre give den gas, men de er i lige så høj grad interesseret i selv at træde sømmet i bund og forvandle bildæk til tyk, hvid røg.
[nggallery id=533]