Rapport: 480-500 heste i ny Mercedes-Benz C63 AMG
Ny Mercedes C63 AMG – bedst med 480-500 heste
http://www.youtube.com/watch?v=6lwWR3vLq_E
CEO hos AMG, Tobias Moers, har i dag bekræftet overfor magasinet Motoring, at den nye Mercedes-Benz C63 AMG under ingen omstændigheder vil få i nærheden af 600 hestekræfter.
Turboerne hives frem
Det er nemlig for mange heste under hjelmen, hvis man spørger den tyske CEO. Det forklarede han i dag overfor magasinet Motoring, hvor han hen ad vejen gav små hints om, hvordan fremtidens AMG-modeller vil se ud under hjelmen. Blandt andet skal der vinkes farvel til de sugemotorer, der længe har ligget i alle AMG-modeller. Det betyder altså, at der længe hverken har været turbo eller kompressor på, og det er nok også en del af essensen i en AMG.
Men der skal gås andre veje. En sugemotor er ikke ligefrem særlig økonomisk, og slet ikke når den skal blandes med en god portion moment og hestekræfter, så i fremtiden – allerede fra den næste C63 AMG – vil man sandsynligvis stadig se en kæmpe V8’er under hjelmen, men nu med en turbo på. Faktisk samme turbo, som den nye *A45 og *CLA45 AMG er udstyret med (*turboladet firecylinderet 2.0-liters motor).
Sådan en slags V8’er med nævnte turbo på vil sagtens kunne producere mere end 695 hestekræfter, men her kommer CEO’en så ind i billedet: hvem ville nogensinde behøve så mange hestekræfter i en bil? Ja, muligvis er der nogle derude, der har, hvilket Moers sandsynligvis ikke har. Han mener nemlig, at pånævnte C63 AMG ville være tilpas med lige omkring 480-500 hestekræfter, altså over 200 hestekræfter under, hvad den egentlig kan præstere.
SÅ SLUT med sugemotorer i AMG-modellerne.
Den nye C63 AMG forventes at blive lanceret engang i april-maj månederne og kunne meget vel få omkring de ovennævnte 480-500 hestekræfter.