Porsche 911 i mere sporty GTS-variant

GTS-varianten af den nye 911 er ikke til at spøge med i form af de 430 hestekræfter.

Stuttgart-baserede Porsche offentliggjorde i dag anden generation af den berygtede og velkendte 911 i en GTS-variant. GTS er forkortelsen for “Gran Turismo Sport” og differentierer sig fra de andre varianter i form af mere power, bedre køreegenskaber, og sidst men ikke mindst også mere “911-feel” i dette tilfælde.

Træk på bagakslen eller alle fire hjul
Hvad end man er til baghjulstræk eller firehjulstræk, byder GTS-varianten også her på lidt af hvert. Den kan nemlig fås med enten baghjulstræk eller firehjulstræk, og det gør sig gældende i både cabriolet- og coupé-versionen. Tilfælles har de dog begge samme motor placeret bag bagsæderne, og det drejer sig om en 3.8-liters sekscylindret, der yder 430 hestekræfter.

Sat sammen med Porsches dobbeltkoblings-gearkasse (PDK) er cabriolet-versionen 4,2 sekunder om at nå fra 0-100 km/t, hvorimod coupéen gør det på lige præcis fire sekunder. Alle varianterne fås også med en 7-trins manuel gearkasse standard, i hvilket tilfælde den burde kunne rende lige godt 320 km/t på sit maksimale.

Bredere bagskærme og 20″-alufælge
Ny affjedring gør GTS-varianten 10 milimeter lavere end den normale Carrera, og således har alle de respektive modeller også fået væsentligt bredere bagskærme, så den skiller sig ud fra den normale Carrera. Derudover er matsorte 20”-alufælge også standard i GTS’eren, og den sorte farve går igen ved luftindtagene på bagklappen, der viser, at man altså ikke sidder i en normal Carrera. Bagpå viser de også klassisk og elegant, at det er en Porsche 911 Carrera GTS, der kommer susende i form af teksten. Derudover gør de også brug af nogle meget mørke bi-xenon både for- og baglygter med Porsches eget PDLS-system.

Indvendigt er der ikke mange ændringer kontra tidligere modeller, udover at næsten alt nu er udført i alcantara-læder. Det gælder både rat såvel som de to forsæder, imens midterkonsollen selvfølgelig ikke lader sig skille ud på det punkt og også er udført i alcantara.

Den nye Carrera GTS kan bestilles senere på året, og et køreteknisk kursus på Silverstone i England tilbydes kunden ved købet.

Vis mere

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back to top button

ADBLOCKER OPDAGET

Pro-Street.dk er drevet af 100% frivillige kræfter, og vi lever af reklamer. Derfor har vi sat en AdBlocker på, for at kunne vise reklamer til dig, så vi kan have en indtjening. Det håber vi giver mening, for dig, så du fortsat kan komme forbi vores website, og få dit fix af bilnyheder!