Mercedes-Benz offentliggør C-Klasse i en stationcar-version

Mercedes-Benz offentliggør C-Klasse i en stationcar-version

Mercedes-Benz offentliggør C-Klasse i en stationcar-version, Pro-Street.dk: Online Bilmagasin med Bilnyheder og Biltests

Mercedes-Benz har i dag offentliggjort deres nye C-Klasse i en stationcar-version. Den imponerer både på det designmæssige og tekniske plan, og så debuterer den på markedet allerede inden slutningen af året.

Tallene: største C-Klasse til dags dato
Den nye C-Klasse stationcar er omtrent 4,7 meter lang, hvilket er godt og vel 10 cm længere end den forrige model. Fra bag- til forhjul lyder målene på 2,84 meter, som er godt og vel otte cm længere end forgængeren, hvilket ligeledes betyder mere benplads ved bagsæderne på næsten fem cm. En yderligere opgradering i bredden på fem cm betyder, at der ligeledes er mere hoved-, albue- og skulderplads; alt i alt noget, der er længe ventet i netop denne model.

Og med et bagagerum på hele 490 liter (1510 hvis nedfoldede bagsæder) er der bestemt også rigeligt med plads der. Mere plads er dog ikke nødvendigvis ensbetydende med mere vægt, eftersom den nye stationcar har tabt 60 kg kontra den gamle model.

Om man vil det eller ej, minder den nye C-Klasse stationcar enormt meget om sedan-versionen, men det gælder faktisk kun frontpartiet. Fra fordørene og bagud er stationcaren nemlig fuldstændig omkonstrueret kontra sedan-versionen, hvilket bestemt også kan ses på bilen. Den største ændring ses med garanti på bagenden, hvor den nye stationcar nemlig har fået et sæt lækre baglygter, som tildels minder både om dem fra deres CLA- og A-klasse.

Smart teknik og lækre detaljer
Apropos bagenden på den nye stationcar er den udstyret med en såkaldt ”Easy Pack”-funktion, som dækker over to forskellige ting. Først og fremmest hjælper den til med at åbne bagklappen, hvis kræfterne i ens arme simpelthen ikke selv rækker til det, og ligeledes hjælper den selvfølgelig også med at lukke det i igen.

Men derudover er de også gået med på den ”håndfri”-mode. Ved blot at køre sin fod ind under bagkofangeren åbnes bagklappen nemlig, så for mange er det altså en ideel funktion at have.

Et såkaldt ”Airmatic”-system en additionel opgradering og dækker egentlig blot over en selvkontrollerende affjedring, der automatisk tager hensyn og retter til, alt efter hvordan ens kørestil ligger, og hvor meget bilen er oppakket. Affjedringen forsøger at finde det bedste match mellem den bedste komfort og bedst dynamiske løsning.

Motormæssigt ser vi de samme muligheder som i sedan-versionen. Det spæner altså lige fra en 156-hestes til 333-hestes i benzinkategorien, hvorimod det går fra 115 til 279 hestekræfter i dieselkategorien. Sidstnævnte involverer dog inkluderende 68 hestekræfter fra en hybrid-motor.

Mindste model forventes at ligge på lige omkring 500.000 danske kroner uden ekstraudstyr. Danske priser for stationcaren er dog endnu ikke oplyst, så de er taget ud efter sedan-versionen.

Vis mere

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back to top button

ADBLOCKER OPDAGET

Pro-Street.dk er drevet af 100% frivillige kræfter, og vi lever af reklamer. Derfor har vi sat en AdBlocker på, for at kunne vise reklamer til dig, så vi kan have en indtjening. Det håber vi giver mening, for dig, så du fortsat kan komme forbi vores website, og få dit fix af bilnyheder!